Folia na chłodnicę – do czego służy?

20 czerwca, 2022

Być może zastanawiasz się, czym jest folia radiatorowa i do czego służy. W tym artykule dowiesz się o CRFM 14, ELFR 14 i CRFM 16. Omówimy również zalety i wady różnych rodzajów folii grzejnikowej. Dowiesz się do czego służy i jak ją zamontować. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek. Nie zapomnij też przeczytać poniższych wskazówek!

Zapraszamy do lektury artykułu, który jest owocem naszego partnerstwa z budowlany-portal.pl

CRFM 14

CRFM 14 to układ chłodzenia pojazdu, w którym zastosowano cienką przesłonę z folii z tworzywa sztucznego 38, zwaną również „drzwiami foliowymi” lub „przesłoną foliową”. Przesłona ta rezyduje przylegając lub opierając się o chłodnicę 18, tworząc szczelinę o szerokości około jednego do trzydziestu milimetrów od powierzchni 44 rdzenia grzejnika. Przesłona foliowa może być zamontowana na pierwszym wałku 40, drugim wałku 42 oraz pierwszym i drugim wałku 46, 48.

Przesłona 38 może być skonfigurowana tak, aby blokować część lub całą powierzchnię grzejnika, albo może blokować część lub całą powierzchnię skraplacza. Przesłona foliowa może być również umieszczona pomiędzy skraplaczem 16 a chłodnicą 18, uniemożliwiając w ten sposób przepływ powietrza. Ogólnie, położenie przesłony foliowej 38 jest sterowane przez moduł sterujący 83 CRFM 14.

CRFM 16

CRFM 16 Folia chłodnicza może być stosowana do kondycjonowania wnętrza chłodnicy samochodu. Folia może być wykonana z cienkiej plastikowej przesłony, która leży przy chłodnicy 18 lub obok niej. Przesłona z folii tworzy z grzejnikiem niewielką szczelinę, wynoszącą od jednego do trzydziestu milimetrów od powierzchni 44 grzejnika. Rezyduje ona na pierwszych i drugich rolkach 40 i 42. Przesłona folii może znajdować się na pierwszym wale 46 lub drugim wale 48.

Przesłona folii jest napędzana przez dwa silniki (patrz RYS. 2) i moduł sterujący 83. Przesłona foliowa przesuwa się w kierunku strony kierowcy pojazdu, zmniejszając ilość odsłoniętej powierzchni 44 dla przepływu powietrza 34. Pomaga to zapobiegać ucieczce ciepła z chłodnicy 18, gdy ciekły czynnik chłodzący wewnątrz chłodnicy krąży w silniku 12 i zespole klimatyzacji 15.

CRFM 18

Regulator CRFM 18 jest chłodnicą samochodową z cienką foliową przesłoną 38, która może przylegać do powierzchni chłodnicy 18. Folia ta może również rezydować w sąsiedztwie grzejnika i może tworzyć szczelinę z powierzchnią 44. Przesłona z folii może być zamontowana na pierwszym wałku 40 i drugim wałku 42, które rezydują odpowiednio na pierwszym i drugim wałku 46 i 48. Ta foliowa przesłona może być ruchoma i może być obracana w celu kontrolowania temperatury układu chłodzenia.

Przesłona 38 może być umieszczona w wielu pozycjach, w tym może blokować całą powierzchnię chłodnicy 18. Położenie przesłony może być obliczone na podstawie temperatury płynu chłodzącego silnik i ciśnienia wyjściowego klimatyzacji samochodowej. W niektórych przypadkach, przesłona z folii może być przesuwana za pomocą silników do sterowania pozycją otwartą przesłony z folii. Dzięki temu folia pokrywa maksymalną powierzchnię chłodnicy i zapewnia największe chłodzenie czynnika chłodniczego układu klimatyzacji oraz ciekłego płynu chłodzącego silnik w chłodnicy.

Podobne tematy

Leave a Reply

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *